Yarımada'da Bayram Sonrası Temizliği

Fethiye Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü beraberinde Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü ekipleriyle birlikte, Akmaz Mesire Alanı ve Koca Çalış'ın ardından Yarımada'da temizlik çalışması yaptı.

PAYLAŞ
Youtube Kanalı VİDEO
Son Dakika 48 - Son Dakika 48

9 günlük bayram tatili dolayısıyla Fethiye adeta dolup taştı. Otellerde yer bulamayan tatilciler ve kampçılar sahil kenarlarına çadır kurarak tatil keyfini çıkardı. Yaklaşık 1 milyon turiste ev sahipliği yapan Fethiye’de, sahil kenarlarında tatilciler tarafından bırakılan çöpler dikkat çekti. Belediye temizlik işçileri sahil ve orman kesimlerinden tonlarca çöp toplamaya devam ediyor. Akmaz Mesire Alanıyla başlayan çalışmalar Koca Çalış ve Fethiye yarımadasında devam etti. 1 hafta boyunca Fethiye Belediyesi Temizlik Ekipleri ve Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü çalışanları tarafından Fethiye’nin birçok mesire alanı temizlenecek.

DOĞAYA BIRAKILAN ÇÖPLER, ARTIK TÜRKİYE’NİN BİR PROBLEMİ
Bayram tatili ve sonrasında çalışmalarına devam ettiklerini belirten Fethiye Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Mahmut Bayraktar, “ Fethiye yoğun bir bayram tatili süreci geçirdi. Ve 1 milyona yaklaşık bir nüfusa ulaştı. Misafirlerin kalabalıklaşmasıyla çöp miktarında da artış oldu. Biz araç sayımızı ve sefer sayılarımızı arttırdık. Nereden baksanız günde 50-60 seferde 4 bin ton civarında çöp topluyoruz. Bu bizim vazifemiz… Bunu yapmaktan da onur duyuyoruz. Yalnız bizim en büyük problemimiz bu cennet vatanda, bu güzel koylarda, bu güzel mesire alanlarında insanlar buralarda manzaranın ve tatillerinin keyfini çıkarırken bu çöplerini yerlere ve deniz kıyılarına atmamalı. Hemen dibimizde çöp konteynırları varken insanların bilinçsizce doğaya çöp bırakmaları artık Türkiye’nin bir problemi. Bu sadece Fethiye’de değil bütün turistik yerlerde böyle. Ben bütün kamu kurumu yetkililerinden şunu istiyorum. Şu maskeyi takmayana 900 TL ceza yazıyorsak, bunu yere atana 9 bin TL ceza yazalım. Tüm kamu kurumları ve devletin tüm mecraları bu konuya bir el atmalı. Biran önce doğaya çöp bırakanlara cezai işlem uygulanmalı. Bunlar sadece yerel yönetimlere kalmamalı. Biran önce ülke olarak bu işe el atmalıyız. Çünkü inanın biz seferberlik yaptık. Bu hafta arkadaşlarla kıyı bölgelerini temizleyeceğiz. Yetecek gibi değil. Bitecek gibi değil. Lütfen çevremize doğamıza sahip çıkalım. Artık insanlar kirletmesin. Bu çöplerini getirdikleri gibi götürsünler. Levhalar astık, çöp konteynırları koyduk her yolu denedik. Ama bu akılda bitiyor. Lütfen artık bunu aklımıza sokalım. Yerlere çöp atmayalım. İdari mercilerle de bu konulara eğilelim, tüm kamu kurumlarıyla bu işe bir el atalım” şeklinde konuştu.

4 BİN TON CİVARI ÇÖP TOPLANDI
280 personelle toplamda 4 bin ton civarı çöp toplandığına da değinen Bayraktar, “4 bin ton civarı çöp topladık. Bu konteynırlardan çıkan. Şehrin yoğunluğu ve bayram arefesinden dolayı arkadaşlarım hiç tatil yapamadılar. Ve ful çalıştılar. Hala daha çöp konteynırlarımızı boşaltıyoruz. Bayram sonrasındaki yoğunluğu da bir kat atlattıktan sonra mevcut işlerimizin yanında fırsat buldukça aynı personelimle bu sahil kenarlarını, koyları, piknik alanlarını, yürüyüş yollarını toplamaya çalışıyoruz. Yani bayram sonrası dinlenme değil, hala yoğunluğumuz devam ediyor. Sizlerde biliyorsunuz ki pandemi döneminde de arkadaşlarımız ful çalıştı. Ben bayram sürecinde ve şuanda çalışan bütün emekçi kardeşlerime gerçekten teşekkür ediyorum. Allah onlardan razı olsun. Toplam 280 personel ve değişmiyor. Yoğunlukta da değişmiyor şuanda da değişmiyor. Onların özverileri ile bizlerinde gayretiyle yürütmeye ve çalışmaya çalışıyoruz” dedi.

BİRÇOK ALANDA TEMİZLİK SÜRECEK
Temizlik çalışmaları; 28 Temmuz Yarımada Hillside Tepesi, 29 Temmuz Gemiler Koyu, 30 Temmuz Faralya, 2 Ağustos’da ise Koca Çalış Türbe Mevkii’nde çalışmalar sürecek. 28 Temmuz’dan itibaren tüm temizlik çalışmaları saat: 10.00’da başlayacak.
Çöplerin konteynır yerine yerlere atılmasından dolayı isyan eden Fethiye Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Mahmut Bayraktar, “Çalışma arkadaşlarımızla hiç izin yapmadan bayram tatilinde görevimizin başındaydık. Şimdi de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Misafirlerimiz tatillerini bu dünya güzeli coğrafyada yaparken, çöplerini hemen yan taraftaki konteynıra bırakmak yerine yerlere attığını görüyoruz. İnsanlarımızın yerlere çöp atması artık ülkemizin bir problemidir. Ben tüm kurumlarımızdan bir ricam var. Maskeye takmayana 900 TL ceza kesiyorsak, bu maskeyi yere atana 9bin TL ceza yazalım. Devletimizin her noktasında çevreye zarar veren, yere çöp atanlara gerekli cezalar yazılmalıdır. Tüm uyarı levhalarımız var, konteynırlarımız var. Ama yanındaki konteynır yerine bu dünya güzeli coğrafyaya çöp bırakanlar var. Lütfen artık yerlere çöp atmayalım” dedi. Bayraktar, aynı zamanda bayram sürecinde 4 bin ton çöp topladıklarını da ifade etti.